La idea de classificar les activitats educatives va començar al 1948 en una convenció de psicologia. Va sorgir amb la idea d'ajudar als examinadors a intercanviar materials d'evaluació així com idees per aplicar aquests materials.
L'iniciador d'aquest moviment va ser Benjamin Bloom, Doctor en Educació de la Universitat de Chicago. I és qui va formular aquesta Taxonomía de Dominios del Aprendizaje més coneguda com a Taxonomía de Bloom (Los Objetivos del Proceso de Aprendizaje).
Es van identificar tres dominis d'activitats educatives: la cognitiva, l'afectiu i el psicomotor.
Cal destacar el domini cognitiu, perquè és el que des de el 1956 fins a l'any 2000 moment en el que s'ha revisat, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
A continuació trobeu dues piràmides on es poden veure les revisions realitzades:
Extret de: http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg |
Actualment encara hi ha molts educadors que fan servir la taxonomia de bloom com a eina fonamental per establir els objectius a les diferents assignatures. Per això al 2008 es va tornar a revisar per tal de posar-la al dia amb les noves realitats de la era digital. Incluint nous verbs i eines per desenvolupar les habilitats de recordar, compendre, aplicar, analitzar, evaluar i crear.
A continuació us deixo el quadre amb les noves revisions:
Extret de: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3 |
Aquí teniu un quadre de totes les eines que hem utilitzat al llarg de tota l'assignatura de GTIC seguint la taxonomia de bloom:
Amb aquesta última entrada dir també que al llarg d'aquests tres mesos he après molt.
Molts programes i eines que no coneixia i que a partir d'ara em seran molt útils i de gran ajuda al llarg d'aquests quatre anys i de la meva carrera professional i altres que si que coneixia però n'he pogut fer un aprofundiment per tal de fer servir totes les seves possibilitats i així fer-ne un millor ús i més ampli.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada