dilluns, 11 de novembre del 2013

POWER POINT

El power point es podria considerar com un dels elements de transmissió de continguts a través de recursos tecnològics més emprats per tothom, des d'alumnes, professors, conferenciants,etc. Però realment li donem un ús correcte? Coneixem totes les seves possibilitats? entretenim o avorrim? Quan es va començar a utilitzar el power point, de ben segur que no es coneixien totes les avantatges que aquest tenia, el problema era que no es feia una utilització correcte de les noves tecnologies (de totes les seves possibilitats), s'utilitza la versió fàcil.

I es que s'ha de tenir en compte totes les competències que es desenvolupen a l'hora de crear un Power Point o presentació:

- Adquireixes la capacitat de cerca, selecció, anàlisi i síntesi de la informació que vols transmetre per convertir-la en coneixement.
- Utitilizar mitjans per comunicar-se i que alhora sigui una forma de treballar col·laborativament, que uneixi l'aprenentatge indiviual i amb el dels altres, fins i tot quan és a distància.

Per començar s'ha de saber com estan estructurats aquests programes. Consten de sis elements:

1.- Presentació (on col·loquem tot)
2.- Diapositives (eix central)
3.- Objectes (textos, vídeos, imatges, etc.)
4.- Accions (conjunt d'instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre d'un objecte)
5.- Transicions (efecte visual i/o sonor que s'estableix entre diapositives)
6.- Animacions (efecte visual i/o sonor que s'estableix entre els objectes i que pot implicar un ordre d'entrada i de sortida dins la diapositiva)

També cal esmentar les 12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa PowerPoint (del professor Jordi Simón i Llovet)
Sha de tenir molt clar l'objectiu del Power Point, no sempre és només mostrar-lo, s'ha de tenir un discurs. Ha d'arribar a ser un vídeo motivador. Joan Ferrés (al seu llibre Vídeo y Educación. Barcelona: Paidós, 1992) parla de la capacitat que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d'emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes. I es que si un power point està ben muntat pot arribar a tenir les mateixes capacitats comunicatives que un vídeo.
Però per això s'ha de recollir idees. Un altre element a destacar, una diapositiva és com un full en blanc on podem plasmar totes les idees que tenim, allò que pensem, textos, fletxes, requadres, imatges, sons, colors, introduint comentaris.
I no només el professor, aquell que el realitza, sinó que hi ha d'haver una interacció amb l'alumne (interactivitat del programa amb la interacció del grup classe). Una manera de fer-ho pot ser introduint un llorigó (trampa) que pot ser en forma text o imatge mal col·locada o errònia i que aparegui una nova diapositiva amb els continguts correctes o un efecte sonor. Una altra manera de crear aquesta interacció és a través de les accions, fent preguntes i enllaços a les diapositives amb les respostes.

Per tant podríem arribar a la conclusió de que un Power Point o presentació hauria de:
- Motivar
- Interactuar
- Seduir
- Emocionar
- Mostrar
- Construir




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada